راست مغزی و چپ مغزی (تست)

 
تاکنون راست دستی و چپ دستی را شنیده بودید اما فکر نمی کنم مفهوم راست مغزی و چپ مغزی را تا امروز می دانستید. بر اثر تمرینات و فعالیتهایی که از ابتدای دوره طفولیت تا این لحظه انجام داده اید یکی از طرفین مغز شما بیشتر از سمت دیگر آن رشد کرده است. با مطالعه این مقاله می توانید با فهمیدن اینکه راست مغز یا چپ مغز هستید به تمایلات و توانایی های ذاتی خودتان پی ببرید.
برای تست راست مغز بودن یا چپ مغز بودن به تصویر رقاص خیره شوید. به نظر شما این رقاص در جهت عقربه های ساعت می چرخد یا بر خلاف آن؟


 

 

اگر جهت گردش، ساعت گرد است پس شما راست مغز هستید. یعنی شما بیشتر با سمت راست مغز خود کارمیکنید و یا قسمت راست مغز شما فعالتر است و در صورتی که جهت گردش را پاد ساعت گرد می بینید این قضیه در مورد شما معکوس است.
اغلب ما می خواهیم جهت گردش را خلاف عقربه های ساعت ببینیم اگرچه شما می توانید روی تصویر انیمیشن تمرکز کنید و جهت چرخش را بر عکس ببینید. تلاش کنید اگر می توانید این کار را بکنید.

وظایف سمت چپ مغز:
منطق و استدلال
جزئیات آرایش یافته
پردازش واقعیات
کلمات و زبان
حال و گذشته
علوم و ریاضیات
توانایی درک و فراگیری
زیرکی
قدردانی
قالب بندی منظم ادراک و احساسات
دانستن نام هدف
واقع بینی
استراتژی منظم
اهل عمل
مطمئن

وظایف سمت راست مغز:
بکارگیری احساسات
پردازش تصاویر سه بعدی یا ابعاد
تخیلات
نماد و سمبل
حال و آینده
فلسفه و دین
گیرایی
باورها و اعتقادات
پیشگویی
ادراک فضایی
تمایل به دانستن اهداف
خیال پرداز
حاضر جواب
بی پروایی
خطر جو یا ریسک پذیر

 

من به یه نکته ای تو این تست پی بردم..میخواستم ببینم چند تا از دوستانم به این نکته اشاره میکنن..

روزهای آینده جواب خودم رو میزارم..

پی نوشت۱: دوستان با دقت بیشتری به تصویر نگاه کنید...نیازی به بالا و پایین بردن صفحه نیست!

پی نوشت۲: نکته کنکوری نیست نکته ریز بینی شماست!

حق چاپ محفوظ است!  

 

نظرات 21 + ارسال نظر

سلام دوست پاییزی...
من این مطلبارو تو کتاب درسیم خونده بودم...
ولی نکته کنکوری نداشت...
بعد یه مدت غیبت کبری با حرف دلم به روزم.
میدونم مثل همیشه تنهام نمیذاری.
با آرزوی بهترینـــــــــها:بهـــــــــــار

سلام بهار جون
خب عزیزم تو کتابت که عکس متحرک نداشتی! خب نکته در مورد تحرک عکس هست..یه بار دیگه با دقت نگاه کن!
حتما میام پیشت..

نارسیس یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 17:38 http://mynest.blogsky.com

سلام دوست جون پاییزی
من هر دو تاش و دیدم
یعنی اگر کامل بدن این زن و ببینیم فقط مشخص می کنه که گردشش طرف عقربه های ساعته ولی اگر صفحه سایت و بیاریم پایین که فقط پای اون زن مشخص بشه می تونیم هم طرف راست گردش و ببینیم و هم طرف چپ
در واقع هم به سمت عقربه های ساعت هم برخلاف اون...ولی من احساس می کنم طرف راست مغز من فعال تره!
تقریبا یه تعداد از اون مشخصاتی که برای راست مغزها گفتی دقیقا بری من صدق می کنه
شاد باشی دوست عزیز

سلام عزیزم
خوبه..
جالبه!!!
پس تو راست مغزی هستی؟! :)
موفق باشی عزیزم
فقط عزیزم این نکته که گفتی درست نیست..یعنی یه کمی مشکل داره..واسه همینم دیگران رو گمراه میکنه :) اینجوزی همه میان میگن نکته همینه..ولی منظور من چیز دیگه ای هست..با دقت بیشتری نگاه کن!

پینه دوز دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 01:17 http://pineh-doz.blogsky.com

سلام دوست تمام فصلها
بنظرم نارسیس درست میگه یعنی منم بعععععععععله.
استغفروالله حواسم پرت شد سوزن رفت تو دستم!!
زودی برم که الانه ترنم میاد فیلتر میشم

حالا منتظر نکته کنکوری می مونم

سعادتمند بشی ایشالله

سلام پینه دوز عزیزم
قرار نشد از رو دست بقیه تقلب کنیداااا
ولی نکته این نبود..به نارسیس هم گفتم با این جواب همتونو گمراه کرد =))
حالا میخوام که با دقت بیشتری به تصویر نگاه کنید..
راستی برا کی پینه دوزی میکردی که سوزن رفت دستت؟؟!
بیچاره ترنم..خیلی مظلوم نمایی میکنیا =))
نکته رو هم میگم..یه چند روزی صبر کنید..
قربونت برم .. زیر سایه شما انشالله

ترنم بهار دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 11:41

سلام مامانی .
خوب شد تو استادم نیستی البته بعضی جاها خیلی ازت درس میگیرم .
به خاطر این میگم که سوال هات سخته .
البته چیزی که من فهمیدم اینه که پس از مدتی جهتش عوض میشه .
نتیجه میگیریم : اگر هم سمت چپ مغزمونو هم سمت راست مغزمونو (یعنی به هر موضوعی کلی فکر کنیم ) فعال کنیم به موضوعات عمیق نگاه کنیم همه واقعیت رو میبینیم
انسان با دقت زیاد میتونه از کل مغزش استفاده کنه .
قربون دخملم .بای بوس

سلام عزیزم
ای بابا خجالت میدی :))
آفریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن مامانی تو برنده شدی..این تصویر بعد از چند دقیقه تغییر جهت میده..
بابا الان که تو داری به همه ما ها درس میدی..خیلی خوبه.. نتیجه گیری هم کردی..
فدات شم مامانی

ایلا دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 12:24 http://nedayemonady.persianblog.ir/

ای فرزندان آدم!
همه شما گمراهید مگر آن کس که من راهنمایش باشم. همه شما بیمارید مگر آن که من شفایش دهم. همه شما فقیرید مگر آن که من بی نیازی اش بخشم. همه شما به سوی هلاکت می روید مگر آن که من نجاتش دهم. همه شما زشت کردارید مگر آن کس که من از انجام زشتی بازش دارم؛ پس نزد کسی که هیچ یک از اسرارتان بر او پوشیده نیست پرده دری نکنید.[گل]
ممنونم از حضورتان دوست عزیز[گل]

سلام
خیلی ممنونم از متن زیباتون..و ممنونم خبر دادید...حتما بازم خدمت میرسم

پریسا دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 16:48 http://www.dokhtareabipoosh.blogsky.com

خداییش راسته چون من هم حاضرجوابم هم خیال پرداز و...

سلام
خب پس شما هم راست مغز هستید!

ملوان دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 16:54 http://keshtiban.blogfa.com/

اصلا ا ببخشید اول سلا م آخه هل بودم زود جواب بدم
راستش فکر می کنم من وسط مغزم یا اصلا مغز ندارم.
چون این خانومه گاهی اینور می چرخه گاهی اونوری و اصلا نمی دونم با ساز کی می رقصه.
دوست پاییزی با دل بهاری من پست جدیدم منتظر نظر قشنگ شماست.

سلام
=))
خوبه!
آفرین شما هم تونستید ببینید که به دو طرف میچرخه :)
خدمت میرسم

حمید دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 17:34 http://namakdan.blogsky.com

سلام دوست دوست پاییزیم
مطلب جالبی بود نمیدونستمش اصلا
من به این نکته پی بردم که باید صبر کنم تادر روزهای آینده
جوابتونو بخونم

سلام
بلهههههه
آهان! باشه

نارسیس دوشنبه 28 آبان 1386 ساعت 18:56 http://mynest.blogsky.com

شاید اگر به سایه پایین عکس نگاه کنیم بتونیم دو طرف گردش و ببینیم.البته شاید یه جورایی شبیه قبلیه بشه که گفتم.ولی گفتم دیگه...بهتر از نگفتنش بود :دی
پیروز باشی

سلام عزیزم
نه عزیزم کلا به عکس که نگاه کنی میبینی که به دو طرف میچرخه..
خیلی خوب کردی که گفتی..ممنونم.

هیچگاه سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 08:00 http://www.hichgaah.blogfa.com

سلام
برای اولین بار به وبلاگ شما اومدم و خیلی خوشحال شدم چون مطالب خیلی زیبایی دارید
اما درباره این مطلبتون من اولش طرف چرخش رو مطابق عقربه های ساعت دیدم ولی با تمرکز بیشتر میشه فهمید این خطای دید ماست یعنی اگر پای در حال چرخش رو پای راست در نظر بگیریم چرخش مطابق عقربه ساعت است ولی اگر پای در حال چرخش رو پای چپ فرض کنیم چرخش مخالف عقربه های ساعت است .
این حالا عقیده ی من بود .
راستی به داداشت هم خیلی خیلی سلام برسون .
امیدوارم هر جا که هستید موفق و شاد باشید .
قربان شما میثم
یادتون که هست؟

سلام
خیلی خوش اومدی
داشتی درست میگفتیا...ولی خب نکته این نبود..خطای دید در کار نیست..
عقیده شما برامون خیلی محترمه..خیلی لطف کردی و خوشحالم کردی
حتما بزرگیت رو میرسونم..
خیلی ممنون
بلهههههههه شناختم..
مگه میشه یادمون نباشه..

یکتا سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 15:35

سلاممممممممممممممممممممممممم
راستش من میگم در جهت عقربه ها می چرخد !!!
خوب بگو دیگه !!! درست گفتم یا نه
ولی خداییش خیلی باحال بود
با همکارم دو ساعت سر کار بودیم

سلاممممممممم
خب پس شما هم چپ مغزی هستی :)
درست گفتی عزیزم ولی خدایی تو این ۲ ساعت که نگاه کردین متوجه نشدین که به هر دو طرف میچرخه؟!
پس این همه میگید میرید سرکار میرید سرکار..منظورتون سرکار این جوریه؟؟
بیچاره نبات جون

حضرت عشق سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 17:40 http://hazrat-eshgh.blogsky.com

درود...
امیدوارم که حالت خوب باشه
بعد از مدت ها انتظار!
حضرت عشق به روز شد...
منتظر حضور گرمت هستم عزیز
قربانت
فعلا....
--------- یا حق ! --------

سلام
ممنونم..
من که خدمت رسیدم؟؟ مگه نظرم رو دریافت نکردید؟
یا علی

فرهاد سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 18:38 http://farhademan.blogsky.com

سلام.وبلاگ زیبایی داری.تبریک میگم.
خوشحال میشم بهم سر بزنی.
من وبلاگت رو در لینک خودم میزارم.اگه ممکنه شما هم این کارو کنین.سپاسگذارم

سلام
ممنونم از لطفتون.
خدمت میرسم..
چشم حتما

پینه دوز سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 22:41

سلام
اصلا رفتم از رودست تزنم تقلب کردم وفهمیدم با کمی دقت
وصبر براحتی میشه فهمید که هر دوطرف می چرخه
خوب شد !؟ گناش هم گردن خودت<تقلب می گم>
موفق باشی

سلام
خیلی خوب کردی..آخه جواب درست رو اون داده بود :))
گناهی هم نداره چون همه این موقعیت رو داشتن که این تقلب رو بکنن پس هیچ گناهی نداره :)
ممنونم

مرتضی چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 11:45 http://m

سلام
ولادت علی بن موسی رضا را به شما تبریک عرض می کنم
مطلب خوبی هم آموزش دادید
موفق باشید

سلام
خیلی ممنونم ..منم بهتون تبریک میگم..
خواهش میکنم..وظیفه ما آموزشه :)
خیلی ممنونم

هیچگاه چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 13:34 http://www.hichgaah.blogfa.com

دوباره سلام
خوب شما هم آدرس وبتو نداده بودی این به اون در
یه نتیجه دیگه گرفتم راجع به عکس اینه که با بستن و باز کردن چشم هم جهت چرخش عوض میشه
حالا استاد ما این همه فکر کردیم نمره قبولی به ما بدهید دیگه
هههههههههه

سلام دوباره..
باشه قبول :)
جدا؟؟؟؟ اینقدر طولانی پلک میزنی آیا؟
شما همه جوره قبولی..
چشم شما پاس کردید ولی ناپلئونی!

حمدان چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 14:25 http://kingport.blogsky.com/

دوست پاییزی سلام
سری هم اگه به من بزنید وبانظرات گهربار خود راهنمایی ام فرمایید بسیار سپاسگزرتان خواهم بود .
به امید دیدار

سلام
چشم خدمت میرسم..
خواهش میکنم..

یه بدهکار چهارشنبه 30 آبان 1386 ساعت 19:53 http://bedehkary.blogsky.com

سلام.اولا سوالات سخت سخت نپرس.ثانیا اصلا این عکس تو تو کامپیوتر من لود نشد تا ببیسنم و جواب سوالت رو بدم.ولی استاد اگه تونستی یه بیست به ما بده تا مشروط نشیم.

سلام
خیلی سخت نبود..متاسفانه شما نتونستی عکس رو ببینی..خیلی واضح و راحت بود!
بیست؟؟!! واقعا کم توقعید..این خیلی خوبه!

الهه عشق پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 13:30 http://elaahe686.blogfa.com

سلام دوست جون مهربونم
خوبی ؟
راستش الان فکر بدجوری مشغوله
ولی فکر میکنم اگه کسی این دو تا حالت رو باهم بتونه ببینه ضریب هوشی بالای داره !

به مامان و بابا سلام برسون

عیدت مبارک

دوست دارم
منم به روز شدم
بوس
بوس
بوس
بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

سلام عزیزم
آره ولی به شرطی که کلکی تو کار نباشه :))
آخه به نظر من این نوشته و عکس کلک میزنه آدمو!
ممنونم عید تو هم مبارک عزیزم
خدمت میرسم

مرتضی پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 14:57 http://mani83.blogsky.com

سلام دوست عزیز
منتظر نظرات پر مهر شما هستیم
وعده گاه ما آستانه دل - نرسیده به بن بست اول - کوی مرتضی
شادیم تا شما شاد باشید

سلام
حتما خدمت میرسم

سمیرا جمعه 9 آذر 1386 ساعت 17:43

سلام
خوب این داره جها عقربه ها می چرخه . مگه به غیر از اینه ؟

سلام
بله عزیزم!
اگه طولانی تر و با دقت تر ببینی..
حرکتش رو به هر دو طرف میبینی!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد