همینجوری

 

افلاطون می گه: اگه با دلت چیزی یا کسی رو دوست داری زیاد جدی نگیرش، چون ارزشی نداره، چون کار دل دوست داشتنه، مثل کار چشم که دیدنه، اما اگه یه روز با عقلت کسی رو دوست داشتی، اگه عقلت عاشق شد، بدون که داری چیزی رو تجربه می کنی که اسمش عشق واقعیه

 

راستی یه سوال:

شما ترجیح میدید با کسی ازدواج کنید که شما بیشتر دوسش دارید یا با کسی که اون شما رو بیشتر دوست داره؟؟!!

 

نظرات 20 + ارسال نظر
ترنم بهار سه‌شنبه 15 آبان 1386 ساعت 14:09

سلام به عزیز دلممممممممممم.
عاشق شو ورنه کار جهان سر آید اما عاقلانه .
اتفاقا فرق فرشتگان با انسان میدونی چیه؟
۱-فرشته عقل دارد ولی هوس ندارد.
۲-حیوان هوس دارد ولی عقل ندارد.
۳-انسان هم عقل دارد و هم هوس.
نکته ی مهم:اگر انسان عقلش بر هوسش غلبه کند .از فرشتگان بالاتر است (چون فرشتگان هوس ندارند تا آزمایش شوند)
نکته ی ۲-اگر انسان هوسش بر عقلش غلبه کند از حیوان پایین تر است.
نتیجه :پس برای هر کاری از عقلمون کمک بگیریم تا بعدش پشیمون نشیم.
برای ازدواج بهتره طرف مقابل بیشتر دوست داشته باشه.
دوستت دارم عزیزم عاقلانهههههههههههههههههههههههههههههههه

سلام مامانییییییییییی
خوبی؟؟؟ خیلی قافلگیرم کردی :)
خیلی قشنگ بود این توضیحاتت..

فدات شم عزیزم
من تو رو با تمام وجودم دوست دارم مامانی گلم :*

رویا(شاعر بی بهونه) سه‌شنبه 15 آبان 1386 ساعت 16:50 http://bahane-be-bahane.blogsky.com

او گمشده
با یک لبخند گرم
با چشمان بی ریا
مردی به رنگ آبی عشق در کنارم است
اما گمشده........
سلام اگه بگم بزرگترین سوال عمرمو امروز با جمله افلاطون جواب دادی باورت میشه....
من خیلی عجیبم تا حالا عاشق نشدم اما اگه وبلاگمو نگاه کنی میگی این لیلی که مجنونو گم کرده اما هیچ وقت عاشق نشدم چون دلم میگه عاشق شو عقلم میگه نه زوده خوشحال میشم تو لینکم قرارت بدم و خوشحالتر میشم به من سر بزنی و نظر بدی
باییییییییییییییی گلم

سلام
دوست خوبم
ممنونم از حضورت
خوشحالم که وبلاگم جواب بزرگترین سوال عمرتون رو داد =)
جالبه!!
حتما سر میزنم

امیر چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 00:58 http://www.sahel2007.blogsky.com

به نظر من دوست داشتنو عاشقی کار دله نه عقل!
از اینا گذشته کسی هنوز نتونسته تعریف درستی از عشق بگه !
به نظر من واسه ازدواج نیاز به عشقو دوست داشتن نیست، واسه ازدواج شناخت مهم ترین چیزه... چون همین شناخت درسته که دوست داشتن درسو یا مثلا عشق درستی بدنبال داره !
کما اینکه به کررات دیده شده که در اثر شناخت نادرست بعدش یه عشق کاذب یا دوست داشتن غیرواقعی بوجود اومده که بعداً چهره ی واقعیه خودشو نشون داده ...
....
من اصلا اهل لفظ قلم صحبت کردن نیستما ! هویجوری از دستم در رفت نوشتم ! ;)
پست جالبی بود در کل
شاد باشی
فعلا

سلام
ممنون از نظرتون...به نظر من جفتشون یه چیزو میگن..فقط ماها وقتی میخوایم خودمونو گول بزنیم ..و واسه اینکه نکنه دیگران عقلمون رو زیر سوال ببرن..میگیم که دلمون گفت فلان کارو بکن..و میندازیم گردن دل بیچاره..
در مورد سوالم هم میگم که این فقط یه سوال بود!!
دلم میخواست نظر دوستان رو بدونم..

میخواین باور کنم؟؟ ‌:)) **که اهل لفظ قلم حرف زدن نیستید رو میگم ** =)
خیلی ممنونم از حضورتون و لطفتون..
شما هم همینطور

ملوان چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 17:46 http://www.keshtiban.blogfa.com

سلام من آپم.

سلام
خدمت میرسیم

*سراب* چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 23:15 http://mirage.blogsky.com

سلام دوست جون گلم!
پست قشنگی نوشتی!
خیلی از این جمله افلاطون خوشم اومد...واقعا درست گفته...راستی در مورد سوالت...کسی که واقعا دوستم داشته باشه...تر جیح می دم
تو جواب خودت و ننوشتی!پایینش جواب خودت و هم می نوشتی گلکم!
هزارتا بوس!
شاد باشی

سلام عزیزم
:)
من فکر میکنم دوست داشتن دوطرفه و یه اندازه بهتره..
۱۰۰۰۰۰ تا بوس :)

علی چهارشنبه 16 آبان 1386 ساعت 23:24 http://chickensoup.blogsky.com

سلام
من این رو نمی دونستم
که با عقل هم میشه دوست داشت جالب هستش
من دوست دارم با کسی ازدواج کنم که یه اندازه همدیگر رو دوست داشته باشیم.
اما اگه بخوام جواب سوالت رو بدم ترجیح میدم که من بیشتر دوستش داشته باشم
زدی تو خط ازدواج ....
موفق باشی.



سلام
ای بابا تازه دوست داشتن عاقلانه خیلی بهتره =)
منم باهاتون موافقم
نه بابا من حالا حالا ها همچین غلطی رو نمیکنم =))
ممنونم

یه بدهکار پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 11:34 http://bedehkary.blogsky.com

سلام و صد سلام.سربازی همون دو ساله من فقط دو ماهشو خدمت میکنم.میبینم که چقدر تبلیغات میشه از وبلاگ من تو وبلاگ شما.راستی میدونستی افلاطون ۲۰ بار ازدواج کرد و هر ۲۰ بارش از همسراش جدا شد.ژس بهتره به حرف کسی که عیاش بوده گوش نسژاریم که این افلاطون خودش از اونا بوده......
من ترجیح میدم اصلا ازدواج نکنم شما چطور؟

سلام
آهان!! و بقیه ی ۱ سال و ۱۰ ماه رو چیکار میکنین اونوقت؟؟
تبلیغات؟؟!!
نه نمیدونستم..اگه راست باشه.. پس چه نامردی بوده!!
از اینا که خودشون همه کار میکنن و به دیگران نصیحت دیگه ای میکنن بدم میاد..

منم فعلا بر این تصمیمم..

مرجان پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 13:56 http://khodayemarjan.blogfa.com

سلام دوست عزیز
سلام دوست عزیز
لطفاً به این پیغام خوب توجه کنید و نظرتون رو در رابطه با این پیشنهاد به آدرس های ذکر شده بدهید.
وبلاگ انجمن وبلاگ نویسان متحد ایران با جدیتر شدن احتمال حمله نظامی به ایران، به دنبال طرحی است که همه در کنار هم به گونه ای کاملا منسجم اعتراض خود را به هرگونه جنگ افروزی و جنگ طلبی بر علیه ایران نشان دهیم و منتظر پیشنهادات شما در این زمینه هستیم:
وبلاگ: www.hamava01.blogfa.com
کلوبها: http://www.cloob.com/clubname/no_war
http://www.cloob.com/clubname/anjoman
ایمیل: hamava82@yahoo.com
سپاسگزار خواهم شد دیگر وبلاگ نویسها رو هم دعوت به این طرح مشترکمون بکنیم. منتظرتون هستیم.
ضمنا هر موقع وبلاگتون رو بروز کردید به انجمن اطلاع بدید تا لینک مطلب جدیدتون در بخش "در وبلاگها چه خبر" درج بشه.
سربلند و پیروز باشی/سجاد نیکنام/وبلاگ هم آوا/))

سلام
من در جریان نیستم چرا؟؟

مرجان پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 13:59 http://khodayemarjan.blogfa.com

سلام عزیزم
من که اصلا نمیتونم بگم کدوم بیشتر.چون دوست دارم هر دو طرف عاقلانه عاشق هم باشن.هر دو اونقدر همدیگه رو دوست داشته باشن که دیگه به این فکر نیفتن بابا دوست دارم من بیشتر یا دوسم داری تو بیشتر

سلام عزیزم
ممنون از نظر قشنگت :)

ترانه پنج‌شنبه 17 آبان 1386 ساعت 14:44 http://www.sadaf3003.blogfa.com

سلام عزیزم به نظر من اگه دو طرف یکسان باشه دوام اون عشق بیشتره چون اگه یکی بیشتر دوست داشته باشه قضیه توقع پیش میادو.......الی اخر
پیش من هم بیا....

سلام عزیزم
منم باهات موافقم..
حتما میام

ژ یگولو جمعه 18 آبان 1386 ساعت 01:05

سلام عزیز..حال و احوال خوبه؟؟

خوبی؟

به نظر من عشق و عقل باید باهم باشن..عقل بیجنبه بی احساس که نمیتونه هیچ وقت عاشق بشه که اخه...هردوشون کنار هم باشن خیلی خوب میشه...اونوقت میشه به نظرم یه عشق خوب...

دیگه اینکه اون سوالتم قضیه مر غ و تخم مرغه بیشتر به نظرم...یعنی جفتش دوتاس..یعنی باید باشه..هم باید دوست داشت هم باید دوستتون بدارن..

خوش باشی..فعلا...

سلام
ممنونم..ای بد نیستم سرمای بدی خوردم تو این گرما!!
ای بابا مثل اینکه دل پری داری از عقل ها :))
ممنونم از نظرت..منم باهات موافقم

سعید جمعه 18 آبان 1386 ساعت 01:46 http://saeidmoradi.blogfa.com

سلام دوست من
بسیار زیبا می نگاری.به ما هم سر بزن

سلام
ممنونم چشم حتما

بارباپاپا جمعه 18 آبان 1386 ساعت 01:48 http://baarbaapaapaa.persianblog.ir

سلام دوست پاییزی،چه مطلب جالبی نوشتی،به نظر من باید کسی رو که عاشقش میشی اول خوب بشناسی و با شناخت به عشق برسی،اما در مورد سوال بعدی به نظر من عشق یه طرفه اصلا فابل فبول نیست من حتما این طور رفتار میکنم یا با کسی ازدواج میکنم که هر دو عاشق هم باشیم یا اصلا و به هیچ وجه ازدواج نمیکنم!به هر حال اینم یه نظریه دیگه!همیشه شاد باشی

سلام دوست خوبم
چی شد؟؟ اول عاشقش بشم بعد بشناسمش بعد به عشقش برسم؟؟
خـــوبه...
میگم باربا جان من که نگفتم یه طرفه باشه..من میگم یکی بیشتر دوست داشته باشه!! اونوقت چی؟؟
نظرت برام قابل احترامه خیلی ممنونم که اومدی..

ehsan جمعه 18 آبان 1386 ساعت 10:05

ravan shenas ha migan davame eshgh 2 sal hast v bad az 2 sal jene eshgh to badan az bein mire vase hame afalaton ziyad ezdevaj karde

سلام
روانشناسا خیلی حرفا میزنن..قرار نیست که همش درست باشه..
یعنی چی که ژن عشق ۲ سال تو بدن میمونه و بعد از بین میره؟؟!!!
البته من شنیدم طبق قانون ۲ نیوتن: ویروس عشق تو مردا از بین نمیره بلکه از دختری به دختر دیگه انتقال پیدا میکنه!!
اینم یه حرفیه..

مرتضی شنبه 19 آبان 1386 ساعت 08:42

سلام دوست عزیز
حرف برای گفتن زیاده
اما مختصر می گم :
زمانی دو نفر با هم می تونند زندگی با دوام داشته باشند که در دوست داشتن همدیگر سبقت بگیرند . خیلی ها دوست دارند عاشق بشند و زندگی جدید رو شروع کنند که من با این موضوع مخالفم
به نظر من باید شناخت دو طرفه ایجاد بشه و بر اساس نقاط مشترک و تفاهم با یگدیر ازدواج کنند .

سلام
از نظرتون خوشم اومد..سبقت کلمه بجا و مناسبی بود..
ممنون از حضور و لطفتون

حمید شنبه 19 آبان 1386 ساعت 08:59 http://karaj400.blogsky.com

من با کسی ازدواج کردم که خیلی دوستش دارم

شاگردی از استادش پرسید:عشق چیست؟

استاد درجواب گفت:به گندم زاربرو وپرخوشه ترین شاخه رابیاور

اما درهنگام عبور ازگندم زار،به یاد داشته باش که نمی توانی

به عقب برگردی تاخوشه ای بچینی.شاگردبه گندم زار رفت و

پس ازمدتی طولانی برگشت.استاد پرسید:چه آوردی؟و شاگرد

باحسرت جواب داد:هیچ!هرچه جلوتر می رفتم،خوشه های پر

پشت ترمی دیدم و به امید پر پشت ترین ،تا انتهای گندم زار

رفتم.استاد گفت:عشق یعنی همین.

شاگردپرسید:پس ازدواج چیست؟استاد به سخن آمدکه:به

جنگل برو و بلندترین درخت دنیارا بیاوراما به یاد داشته باش که

باز هم نمی توانی به عقب برگردی.شاگرد رفت و پس از مدتی

کوتاهی بادرختی برگشت.استاد پرسیدکه شاگرد را چه شد و

او درجواب گفت:به جنگل رفتم و اولین درخت بلندی را که دیدم

انتخاب کردم.ترسیدم که اگر جلوتر بروم باز هم دست خالی

برگردم.استاد باز گفت:ازدواج هم یعنی همین

سلام
خوشحالم که از زندگیتون راضی هستید..
داستانتونم خیلی قشنگ بود..نمیدونم چرا من فقط قسمت اولش رو شنیده بودم.. :)
شاد باشید

ماهی خانوم شنبه 19 آبان 1386 ساعت 12:06

سلااااااااااااااااااااااام
خوبی خانومی؟
دلم برات یه ریزه شده بود
آپت خیلی جالب بود اما من ترجیح میدم طرفم کسی باشه که هردو به اندازه برای هم مهم باشیم...
شاد باشی و ممنونم که بهم سر زدی

سلام عزیزم
تو اومدی از سفر؟؟؟
منو دعا کردی؟؟
ممنونم از نظرت گلم..

ehsan شنبه 19 آبان 1386 ساعت 12:13

harfe man ke elmi bod, javabe to az in sms hay jok

be har hal

سلام
شرمنده ببخشید ناراحتتون کردم
قصد جسارت نداشتم

سروناز شنبه 19 آبان 1386 ساعت 13:06 http://www.sarvenaz808.blogfa.com

سلام امیدوارم خوب باشی عزیز من ترجیح میدم با کسی ادم ازدواج کنه که هر دو طرف همدیگرو دوست داشته باشن البته من ازدواج کردم ولی این پیشنهاد رو همیشه به خواهرم میدم به هر حال موفق باشی به من هم سر بزن خوشحال میشم

سلام
ممنونم..
نظرتون قابل احترام و صحیح هست..
حتما خدمت میرسم

مرجان شنبه 19 آبان 1386 ساعت 14:16 http://khodayemarjan.blogfa.com/

سلام عزیز
من الان میخوام برم.فقط اومدم بگم من مخصوصا نظر دهی این پست رو غیر فعال کردم.شامل حال همه میشه گلم.میبوسمت.به یادتون هستم.

سلام عزیزم
خوش به حالت..
خب اخه چرا؟؟؟ ما که میایم تو نظرات پست قبلی نظر میدیم..چرا اینور و غیر فعال کردی؟
میدونم شامل حال همه س
فکر کردی اعتراض کردم‌؟؟ :) نه بابا من خواستم بگم اگه در و ببندی هم از پنجره میایم =))
قربونت التماس دعای خیلیییییییییییییییییییییییییییی زیاد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد